lørdag 17. oktober 2015

To for de små!


EVENTYRSKOGEN PÅ STORD

Jeg har lenge hatt lyst til å dra til Eventyrskogen på Stord, da jeg har hørt masse positivt om den.
Vi dro sammen med et vennepar og deres tre barn. De hadde vært der før og viste vei.


All soppen hadde samlet seg på ett tre blant alle.


Vi måtte gå et lite stykke før vi kom frem til eventyrskogen, men ikke verre enn at tålmodigheten holdt hos de små!


Litlejenta likte ikke denne heksa, og ville bare stikke henne i ansiktet!


Her var laget til et grillområde og gapahuk med alt tilrettelagt. 
Ved, fyrstikker, kaffekjele og sitteunderlag kan alle forsyne seg av og låne, mot at alle rydder etter seg.
Håper folk vet å verdsette et sånt tilbud!


"Stirande augeskogen."



"Grisen."


"Den vegen."
Det er flott laget til, men de er litt skumle og disse figurene!


I Eventyrvegen finnes utstillinger og figurer fra de mange kjente og kjære eventyrene.
Men jeg vil ikke vise for mange bilder, det er mye bedre å dra dit selv!



Ser nesten litt eventyraktig ut denne også.


Langs stien fant vi mange flotte hoppesteiner og vi hadde hoppesteinkonkurranse på hjemveien.
Far var den ubestridte hoppestein-mester!




REX GARDEN I FØRDE I SVEIO

Nesten samme gjeng som sist, men ikke helt fulltallige. 
Også denne gang var det de som viste vei da det var de som tipset oss om denne plassen.


Først følger vi Elvestien et stykke. 
Jeg ble et øyeblikk litt misunnelig på de som bodde helt inntil elva her, for det var så fint, men jeg er uansett fornøyd med at jeg kan komme hit når jeg måtte ønske!


Her er det en veldig langgrunn strand, perfekt for de små. 
Vi kommer tilbake igjen til sommeren!
Det var også laget til med flott gressplen, benker og grillmuligheter.



Var ikke helt forberedt på denne, så jeg stokk litt!


Veien følges på baksiden av naustene. 
Her er et bratt område, dekorert med rhododendron, flotte treskulpturer og stier på kryss og tvers.
Fantastisk flott laget til!


På toppen var det tilrettelagt med lekepark og parkbenk. 
Her spiste vi lunsj, mens ungene sprang rundt og koste seg.


Høsten på sitt vakreste.


To for de små, og for de store å!

Jammen meg klarte mor å plukke med seg en TellTur-kode på hver plass også!





2 kommentarer:

  1. Så koselig, nesten gang vil jeg være med også :)
    Klem fra meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir bålkurs tur og nissetur i Djupadalen frem mot jul, ska gi deg beskjed når det nærme seg! Klem

      Slett