torsdag 1. oktober 2015

Rekreasjonshelg på Haukeliseter


Det er ikke ofte muligheten til å reise uten mann og barn dukker opp, men når den først gjør det trenger jeg ikke tenke meg om to ganger før jeg hiver meg med!
Denne gangen var det min mor som inviterte meg med til Haukeliseter Fjellstue, med lange turer, god mat og litt vin inkludert!

Snakk om sjelefred å komme opp hit!

Her er utsikt mot Ståvatn fra rommet vårt.


Vi kom opp fredags ettermiddag, og gikk rett ut etter at vi hadde satt fra oss tingene på rommet.
Siden det ikke var så lenge til mat, fulgte vi bare stien langs Ståvatn et stykke til demningen.
Kjente selvfølgelig at det var kjøligere på fjellet, men fint vær hadde vi hele helgen.






Lørdag morgen var vi noen nervebunter begge to, da vi fortsatt ikke hadde hørt noe fra min søster, som dagen før ble innlagt på sykehus for fødsel av sitt første barn.
Jeg hadde lagt våken mer eller mindre halve natten og tenkt alle slags mulig scenarioer, som en ofte gjør når en ikke vet bedre!
Heldigvis for telefonen, vi fikk bekreftet at ingenting hadde skjedd ennå, men at alt stod bra til!

Og da kunne vi konsentrere oss om turgåing!
Målet var Vesle Nup på 1.510 m.o.h. En tur som tar ca. 4-5 timer tur/retur.



Vi gikk ikke helt til topps, det begynte å sludde og det kom litt tåke. 
Men vi har nok vært rundt en 1400 meters høyde.
En av tingene vi fokuserer på når vi går tur med ungene er at turen er mål nok i seg selv.
Når det kommer til meg selv, derimot...
Etter å ha gått (så langt) 27 forskjellige TellTurer, der målet er å komme til målet for å finne koden, har jeg blitt veldig målfokusert. 
Så jeg kjenner litt på det at vi var, akk, så nærme!
Uansett var det en nydelig tur i fantastisk landskap, fint vær om ikke så solrikt og godt selskap med gode samtaler!

Og det beste av alt, vi fikk meldingen om at prinsen endelig var født!
Gratulerer til de nybakte foreldrene!


Vel tilbake gjorde det underverk for slitne føtter med en tur i badstuen før vi entret 45 grader varmt vann i badestampen med den flotteste utsikt!
Og jammen meg hentet jeg fram gamle isbader-kunster og tok en (veldig) rask dukkert i den kalde vannet! Jeg som knapt bader om sommeren fordi jeg har blitt så frysen og pysen!

Begge kveldene spiste vi tre-retters, og det smakte helt fortreffelig. 
Som småbarnsforeldre er det sjeldent vi prioriterer å gå ut og spise, så iallefall for meg var dette ren luksus!
Men maten her anbefales varmt. Hele plassen egentlig! Og min mor som har vært her flere ganger skryter av alltid hyggelig og serviceinnstilt betjening.


På kvelden ble jeg introdusert til spillet Rummy. Var litt skeptisk for jeg liker egentlig ikke å spille, og iallefall ikke stratgispill. 
Overraskende nok var det veldig kjekt, og jeg vant begge omgangene!
Det var selvfølgelig mine (ukjente) strategiske evner som spilte inn, ikke nybegynnerflaks!
Spiller gjerne en omgang Rummy igjen en kveld, mamma!

På kvelden kunne vi legge oss til denne utsikten fra rommet.


Selv om unger og hverdagen ofte har en lei tendens til å redusere batterikapasiteten, så er iallefall batteriene fulladet akkurat nå!

Tusen takk for en flott helg!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar